casaidea.ro/

Dumitru Tepeneag. Originalul onirograf (eBook)

ebooks

5 Review(s)
Cartea pe care joaca de la inceput D. Tepeneag este aceea a (neo) avangardei. A fost firesc si miraculos sa o inceapa la Bucuresti, intr-un moment de straniu, neasteptat si viclean experiment politic „liberal“-national-comunist, cand literatura r...
Cod: 0b7a2c9b-1b1e-4530-b5ab-fa0643ca2e9a / 107440
Disponibilitate: In stoc
Producator: Ideea Europeana
Expediere prin: Colete.ro

27.24 RON

23.75 RON


lensa.ro

Cartea pe care joaca de la inceput D. Tepeneag este aceea a (neo) avangardei. A fost firesc si miraculos sa o inceapa la Bucuresti, intr-un moment de straniu, neasteptat si viclean experiment politic „liberal“-national-comunist, cand literatura romana renastea, in felurite chipuri, din cenusa realist-socialista. La Paris, in ianuarie 1971, descoperea o lume artistica diferita, dar cu dificultati diferite si deloc incurajatoare. Exemplele lui Tzara, Isou, Ionesco, inimitabile, raman, la o analiza lucida a sanselor, doar consolatoare. Nu-i usor sa convingi o lume pentru care innoirile atat de frecvente au fost confiscate de traditie. Parisul, Franta, limba lui Jarry s-au dezobisnuit temeinic sa mai astepte scandaluri estetice de import. Productia artistica interna e suficienta, chiar excedentara. Sunt timpuri fara glorie, grele, pentru avangardistii parizieni. (Marian Victor Buciu) Marian Victor Buciu, profesor doctor la Facultatea de Litere a Universitatii din Craiova, preda cursuri de istoria literaturii romane interbelice, din perioada comunista si postcomunista, cuprinzand analize si sinteze ale unor curente si opere de mare interes artistic. A publicat in reviste numeroase cronici, studii si eseuri literare. Autorul practica o hermeneutica personalizata – onto-retorica –, propunand un instrumentar conceptual propriu, de reorientare post-structuralista si post-deconstructionista, in traditia criticii europene, desfasurata riguros asupra fiintei si limbajului textelor literare. Prin aceasta, interpretul da curs unei dialectici interpretative, nuantata pana la detaliul si relatia anfinitezimale, avand drept scop cunoasterea identitatii retorice si poetologice a operelor. Prin critica literara, incearca sa descopere o cunoastere „din urma“, lucida si patrunzatoare, analitica, sintetica, evaluativa (canonica, ierarhizatoare) a literaturii, in limite con-textuale concentrice, clar precizate, de la individual la categorial si universal.
Opinia ta despre produs


pictorulfericit.ro