casaidea.ro/

Imaginarul colectiv al electoratului

carti

5 Review(s)
„Prezentul volum isi propune sa ofere, printr-o intemeiere teoretica si un model aplicativ, cheia de lectura a imaginarului politic colectiv asociat deciziei de vot intr-o societate aflata la inceputul vietii sale democratice. Departe de a fi o bat...
Cod: 619b09a6-e2c5-443e-8860-c77513908ed0 / 106220
Disponibilitate: In stoc
Producator: Institutul European
Expediere prin: Colete.ro

37.30 RON

29.91 RON


lensa.ro

„Prezentul volum isi propune sa ofere, printr-o intemeiere teoretica si un model aplicativ, cheia de lectura a imaginarului politic colectiv asociat deciziei de vot intr-o societate aflata la inceputul vietii sale democratice. Departe de a fi o batalie ideologica sau o confruntare de proiecte economice si sociale, in spatiul imagologico-mediat campania electorala este mai curand conceputa si perceputa ca o lupta «corp la corp» intre candidati care utilizeaza structurile narative ale imaginarului colectiv pentru a-si transmite mesajul. Astfel, armele, regulile, si, nu in ultimul rand, rezultatul duelului, sunt dependente, intr-o covarsitoare masura, de jocul de interactiune conflictuala dintre doua imagini (construite discursiv), in care primeaza imaginarul impartasit de politicieni si publicul caruia acestia se adreseaza; in acest context, conteaza mai putin optiunile tematice si strategiile de argumentare folosite de actorii politici aflati in competitie. Investirea mitologica devine astfel o necesitate electorala, iar activarea structurilor narative, a imaginarului social, a miturilor fundamentale («Eroul Salvator», «Varsta de Aur», «Unitatea si Complotul»), dar si inventarea «din mers» a altora noi («Mitul Tehnocratului», «Sindromul Elena Ceausescu», «Mitul luptei anticomuniste» etc.), devin parti din ce in ce mai importante ale comunicarii electorale. Pentru a convinge, sau, cel putin pentru a seduce electoratul, actorul politic trebuie sa adopte retorica imaginarului, sa apara in imprejurari exceptionale, care sa-l legitimeze ca Erou si care sa-l transforme pe adversarul sau intr-o intruchipare a Raului.“ - Adriana Stefanel
Opinia ta despre produs


lensa.ro

Recomandari